Nu pratar moderaterna plötsligt som Sovjets gamla kommunister

Jag blir inte klok på moderaterna. I Rapport nyss var det några poliser som gnällde över att telefonbolagen tar betalt för att spåra samtal åt dem vid brottsutredningar. Det skulle vara gratis tyckte poliserna.

Så otroligt utbota dumt.
Om polisen behöver köpa andra tjänster, t ex pulver för att pensla fram fingeravtryck. Ska de företag som säljer sådant tvingas lämna det gratis till polisen?
Eller om polisen måste tanka bilen när de jagar en brottsling – ska de få bensinen gratis då?

Värst av allt var att den moderata polisstyrelseordföranden i Stockholm, var det väl, ställer sig i rutan och säger att naturligtvis ska telefonbolagen jobba gratis åt polisen. Det måste det lagstiftas om.

Är de inte riktigt vid sina sinnens fulla bruk i moderaterna?* Jag trodde att det var ett parti som värnade om marknaden, fri företagsamhet, konkurrens och privata vinstintressen.

Helst plötsligt förordar de någonting som man trodde dog med Sovjetunionens fall. Jag blir inte klok på det partiet. Fort-och-fel-beslut brukar jag skriva om. Låt nu inte detta bli ett sådant också.

Jag har två personliga skäl att bli fly förbannat på upprörd över de tongångar jag hörde från denna moderata företrädare:

1. Jag är telefonikund. Jag vill inte få högre teleräkningar för att polisen ska subventioneras av mitt telefonbolag. Det skälet delar jag med de flesta svenskar.

2. Jag är en av alla de svenskar som köpte folkaktien Telia en gång i tiden. Jag är alltså delägare i ett telefonbolag. Jag vägrar acceptera att moderaterna går in och konfiskerar värden från min egendom.
Hade jag tyckt att detta var OK hade jag antagligen varit en vänstervriden vänsterpartist.

Kan man polisanmäla moderaterna för stöld om de driver igenom det här?
LB
            *) Iofs har man väl anat det länge.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0