En kopia lurar inte kvalitetsmedvetna hallsbergare

Sedan jag flyttade till Hallsberg hittar jag hela tiden nya vackra miljöer och möter fler trevliga människor än vad mina vänner trodde på innan flytten. Hur kan du flytta till Hallsberg, var och är den stora frågan för många som bor i större städer, eller på andra platser. Men nu har bilden av Hallsberg förfulats.

När jag går från stationen för att komma hem måste jag, om jag vill gå den närmaste vägen, passera Moderaternas nya partilokal. I fönstret har de inte bara en bild på Fredrik Reinfeldt, där finns också ett budskap där de försöker lura väljarna att rösta på dem, som det nya arbetarpartiet. Det är inte någon vacker syn.
Men så tänker jag att då jag flyttade till Hallsberg kom jag till en kommun som styrs av Socialdemokrater. Där har socialdemokraterna styrt sedan kommunen bildades och det är ju en underbar kommun att leva i, så efter valet kommer nog den där affischen att försvinna.
För i Hallsberg är medborgarna kvalitetsmedvetna och väljer säkert originalet i stället för dem som försöker kopiera. Och socialdemokraterna är ju inte bara ett parti som arbetar för valseger – det är framförallt ett socialdemokratiskt arbetareparti. Alltså ett parti för alla som arbetar för och tror på ett solidariskt samhälle till för alla.

Tomas Wetterberg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0